Cursus Frontdesk

Frontdesk telefoonbehandeling

Bij veel instanties en bedrijven is service een belangrijk onderdeel voor hun burgers of cliënten.  Veel gaat tegenwoordig via internet of andere communicatiemiddelen. Vaak word dan ook het persoonlijke contact of dit nu via de telefoon is of via een receptie medewerker onderschat. De eerste kennismaking met uw bedrijf is vaak bepalend voor het verdere verloop van het traject, de informatie, de klacht of zelfs of de transactie doorgaat of niet. Het eerste mondelinge contact met uw cliënt kan doorslaggevend zijn. Dus het visitekaartje van uw instelling of bedrijf. Taalgebruik, luisteren en uitvragen is dus zeer belangrijk. Kortom het eerste gesprek moet perfect zijn.

Het lijkt zo simpel, maar hoe vaak bent u zelf niet verkeerd te woord gestaan of naar de verkeerde afdeling doorverbonden en dan ook nog eens in de verkeerde telefonische wachtrij geplaatst?

Het is dus vanzelfsprekend dat ook wij een maatwerktraining kunnen verzorgen voor zowel frontoffice en backoffice. Een maatwerktraining waarbij u uw wensen kenbaar maakt ten aanzien van de telefooncontacten en wij de training verzorgen en invullen, compleet met situaties die herkenbaar zijn voor de deelnemers.

Voorafgaand voeren wij een onderzoek uit naar hoe uw medewerkers de telefoonbehandeling uitvoeren waarmee wij een goed handvat krijgen om dit serviceaspect  te optimaliseren.

Voor wie is deze training geschikt:
(Duur; 1-2 dagdelen)

  • Receptiemedewerkers binnen alle organisaties en bedrijfstakken